Midsommar och bus hos mormor och morfar;)

Jag ligger lite efter i skrivandet ..igen;) Jag vet men men...som vanligt så vet jag inte helt vart tiden tar vägen. Men nu ska jag skriva lite om våran vecka hos mormor och morfar. 
Det var full fart och fint härligt väder.
 
 
    
 
Barna fick för sig att de skulle sova i tält en natt..själva! ( inte för att jag hadde tänkt sova hos dem om de ville..hi hi) "Ja ja det får ni väl", sa jag ,rätt så säker på att de inte skulle kunna sommna utan komma och sova inne. Men de gick och la sig i tältet och sommnade på 30 min.  
Jaha det hadde jag ju inte räknat med. De sov ju bara i trädgården så inget kunde ju hända men ändå...Lite nervöst så gick jag och la mig inne med fönstret öppet så jag kunde höra dem.
Kl 1 kom Viktor in frusen och rädd!! "Det var ju sååå mörkt"!! Isabel sov som en stock men jag tänkte att jag måste nog väcka henne och ta med henne in. Hon hade  väl blivit jätte rädd om hon hade vaknat och Viktor inte var kvar tänkte jag. Så jag väckte henne och vi gick och la oss inne och sov gott.
På morgonen när vi gick upp för att äta frukost frågade morfar om de hadde sovit gott i tältet. "Nej" sa Viktor, "jag vaknade och blev rädd". "Inte jag heller" sa Isabel, med en sur min och armarna i kors, "mamma kom och väckte mig när jag sov såååååå gott. Jag fick ju inte sova gott!!" ;);)
 
 
 
   
Det blev också lite sommar jobb och bus med Morfar på taket!!! Ghaaaa.... Vet inte vem jag ska vara mest orolig för, barnen eller den gamle mannen..;) Hi hi
 
 
 
   
   
Sen kom den härliga Midsommar! Vi fick för första gången i barnens liv plocka blommor och binda två kransar till dem!! Vi åt god mat och jordgubbstårta och sen bliv det små grodorna och dans runt midsommarstången! En härlig vecka med familjen!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0