VÅREN

Ja nu har det redan blivit 17 April!!    Gaaaahhh... vad tiden går. ;)
 
Vi har äntligen börjat komma in i en viss vardag, fått lite rutiner och så har vi blivit lite bekanta med grannar, förskolepersonal, mammor och andra som vi springer ihop med. Trevligt folk här i Kristinehamn! Vi känner oss varmt välkommna hit;)
 
I går var jag och Viktor ute på en promenad, riktigt härligt vår väder och så fint det är!
 
          
 
       Det blev inget badhus i Fredags, då var det Isabels tur att ha ont i magen, så nu  på Fredag provar vi på nytt att åka dit, men Ikea blev det. Så nu har vi både lite nya mattot och gardiner! Är riktigt nöjd! Vi hittade allt det vi ville ha. Man får säga vad man vill men jag blir i alla fall härligt glad när jag får shoppa!! Ha ha..
Nu ska vi ligga lite lågt med mer inköp. Nu har vi det vi behöver och det verkar inte som om det går att fylla denna lägenhet i alla fall;)
 
      Vi bor ju i lägenhet och har ingen balkong så som många andra här inte heller har.   (hmmm vilken konstig mening, man kanske inte kan skriva så??...hi hi..ni fattar;) Men nu har vi sätt att några har tagit ut lite utemöbler och ställt i grönområdet här utan för. Så hörde vi av de som bodde i lägenheten innan oss att, "ja ni får snabba er att sätta ut utemöbler så ni får de bästa platserna"...Hmmm.. detta tycker jag verkar vara intressant att följa. Jag får en sådan där " Svensson, Svensson" scen i huvudet när alla grannar springer ut så fort våren kommer och paxar plats för sinna möbler!! Hi hi
 
      Nu verkar ju våren vara här så nu är min "mission" att hitta en bra cykel. Har inte cyklat på några år men det är nog inga problem, men den stora frågan nu är om man som mamma ska köpa sig en cykel hjälm...hmmm
      På tal om vår och sommar så sa de på nyheterna i går att om temperaturen har legat på över 10 grader i ett dygn så har man fått sommar värme..??? Värme 10 grader!!  Gahhhhh..brrrrrr...Ha ha.. Bra att vi har GC så vi kan åka och värma oss någon vecka då och då;)
 
Ha det bra så länge vänner! 
(Ska storstäda på Lördag så då ska jag ta kort på alla rum och lägga ut här!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0