Sista veckan i April!

      Då har det helt plötsligt blivit söndag..igen;)
Idag vaknade vi upp till en härlig dag,  blå himmel med en stor leende sol på! På bara några dagar så har isen på vänern smält bort och vi har hittat vårtecken lite överallt.
 
 
 
Veckan har varit fylld av små nya äventyr.
     
      I måndags så var det Isabels första dag på förskolan ( jag säger alltid fel och säger dagis men då får jag mördarblickar från Isabel, det är bara bäbisar som går på dagis, hon går ju på "skolan") det gick i alla fall hur bra som helst. Jag var med hela dagen och fick se hur det jobbade och fick ett jätte bra första intryck.
Isa var såååå glad när hon kom hem;)
     
      I Tisdags så var jag och Frode på ett möte på Arbetsförmedlingen som inte gav oss något. Det var en riktigt  tråkig man som höll föredrag om hur man ska söka jobb...han var så trisst och grå att man tappade tråden hela tiden... Nej det där hade till och med jag kunna gjort bättre, tacka vet jag föredragena på Svenska Re!! hi hi... Info och humor!!  Ja ja..jag tror jag klarar mig bättre utan Arbetsförmedlingen..
     
      Jag fick dessutom avslag från A-kassan i början av veckan. Det lätt ju så bra att man kan ta med sig A-kassan från ett EU-land till ett annat, men det gick inte. Orsaken till att jag inte fick den var för att jag inte kunde bevisa att jag har jobbat i Sverige sen jag kom tillbaka..??? VA??? Det har jag ju inte och det är liksom därför som jag söker A-kassa. Men så knasiga är reglerna..jag måste alltså jobba 1 dag i Sverige innan jag kanske kan få A-kassa...Hmm..Ja ja..Sånt är livet.
     
      I Onsdags var jag och pratade med en dam som har hand om vikarierna inom barnomsorgen här i Kristinehamn. Hon var väldigt positiv och sa att bara någon blir sjuk så vill hon skick ut mig på en gång! Sen sa hon att det är bra att jag har erfarenhet och är en  mogen kvinna ...har funderat lite på det där...det första är ju bra men det där andra???.hmm ;)
     
      Torsdags var det cykel inköp! En vit och röd blev det;)
 
      Veckan slutade med att vi åkte till badhuset och badade;)
Där fick jag prata med badhusets chef för receptionen och cafe delen, så henne ska jag träffa på Torsdag för att prata jobb! Super bra;) 
      Fredagen slutatde dessvärre med att lillpluttan blev lite magsjuk..;(  Så när Viktor skulle spela sin första fotbollscup på lördagen så fick jag och Isa vara hemma. Men Viktor var en överlycklig lite fotbolls spelare när han kom hem. 10 mål gjorda!!
 
I dag får vi besök av Farmor och våran sista resväska kommer med henne..Undrar vad vi har packat ner i den??
Ha en fortsatt bra dag alla!!
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0