Papper, strand och magsjuka!

Jag har ju mest skrivit om inredning och det är ju bara för att det är så kul!! Men det har ju hänt lite runt omkring detta också.
Vi skrev ju in oss den 2 april, det skulle ta någon vecka innan alla papper skulle vara i ordning. För min del var  det ju inte så farligt, jag har ju mitt svenska personnummer, men Frode har inte kunde göra så mycket.
Men i går kom alla papper och Frode fick ett Svenska personnummer!!
Barna fick också nya nummer. Så nu kan vi ordna resten av allt som ska ordnas!! Ha ha..som tex, försäkringskassan, husläkare( om de nu finns husläkare i Sverige??) och sen måste barna ha nya pass.. Plus kanske något mer som jag inte kommer ihåg.
Jag har ju alltid tycket att det är så mycket papper och kopior som ska in till Spanska myndigheter men det är en hel del här också. Dock inte kopior på allt ;) Där vinner Gran Canaria!

Nu till allt det "svenska" som vi har upplevt denna vecka är:
..en lite släng av magsjuka ;)
..glassbilen
..rådjur utanför lägenheten
..snö
..tipspromenad

Plus detta:
 
 
Vi var ute på en härlig eftermiddags promenad. 200 meter från vår lägenhet breder Vänern ut sig och där finns en lite bad plats också!!  Sen hittade vi lite fina blommor, våren är på ingång!!
Det var allt för denna gång;)
I morgon ska vi till badhuset och på Lördag är det dax för gardininköp och mattinköp..vi får väl se om lyckas bli eniga om färg och mönster;)
 
Kram på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0