Junibacken

 
       Som sagt så har vi varit på en lite mini semester i Stockholm. Eftersom Isabel är så "Pipp Långstrump kär" så var vi ju tvugna att åka till Junibacke. 
     
       Junibacken är ett barn museum med barnboken i centrum. Här får man uppleva många av de figurer och miljöer som Astrid Lindgren berättat om i sina böcker, men också träffa andra barnboksfigurer och se barnteater!

       Jag har aldrig varit där så det skulle bli lite spännande att se vad många pratar om. Om jag ska vara ärlig så blev jag lite besviken till att börja med. Trodde det skulle vara lite större och lite mer utbud ,i alla fall för den summan man betalde för att komma in.

       Men allt eftersom tiden gick och barnen 3år, 4år och 5 år lekte och hade jätte kul så insåg jag att det inte var så dåligt. Till Isabels förtjusning så fick hon leka i Villa Villekulla och rida på Lilla gubben, dessvärre var inte pippi själv där..men men.
Slut klämmen hjälpte till också då vi åkte sagotåget som tog oss med på en liten resa genom Astrid Lindgrens kända sago berättelser. Det var en fin resa. Efter det kom vi precis lagom till en teater som skulle börja. Det blev en törnrosa teater.

       Det var 3 nöjda men trötta barn som gick där ifrån och jag fick mig en spark i baken, nu måste jag börja läsa mer böcker för mina barn!!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej kusin! Vad roligt med en blogg o vad mysigt Ni verkar ha haft det på Er Stockholmstripp! Hoppas Ni får en fortsatt skön semester!

2011-07-12 @ 13:23:46
URL: http://renaramavera.blogg.se/
Postat av: annika

Hej Veronica!! Grattis i efterskott!!

ja nu tänkte jaga ta tag i det här med bloggen igen. Har lite tid över och då är sånt här kul. Ska in och läsa lite på din oxå!!

Ha det bra.Kra,

2011-07-12 @ 17:40:26
URL: http://sydensol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0