Jordskalv!!



Nu har jag vart med om mitt första Jodskalv. I dag ca kl 15.15 så började huset skaka. Det varade bara i några sekunder. Först trodde jag att det var nån bil i garaget som vi har under vår lägenhet. Jag fattatde inte helt. Frågade barna men de fattade inte helt. När sedan grannen ringde någon minut efter och frågade om jag också kände hur det skakade så förstog jag. Huff..

Det var inte så kraftigt här i Vecindario som det var i Playa de Arinaga.  Jordskalvet var mätt till 3.4 på Richterskalan.
På nyheterna går de dock ut med att alla kan ta det lugnt och att sådana små skalv kan inträffa på vulkan öar. Ingen människa har kommit till skada och inte något hus eller byggnad har rapporterats gått sönder.

På ön El Hierro så har det varit en hel del skalv den sissta månaden och i dag har det varit mycket aktivitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0