SÖNDAG 30 APRIL

Hej på er "alla" läsare!!!
Nu har det gått nästan en vecka sen sisst jag skrev..har inte helt hunnit med. Jag har börjat några gåner men inte kommit längre än nån rad sen har det varit skrik och gnäll. Viktor har verkligen upptäckt sina muskler i munnen. ..både på gott och ont. Alltså lättare till skratt men också till gråt och gnäll...

Men de sissta dagarna har han sovit allt mer..nu har han sommnat vid 20,30-21,00 och sovit fram till 02,30 sen ska han gärna upp vid 05,00 och äta lite igen. Sen sommnar han och vaknar vid typ halv sju och då får han komma till sängen och mysa med mamma ( eller mamma mysa lite med Viktor..) och sova lite till en timma ungefär. Jätte skönt!!! Så snart hoppas vi att "gnäll fasen " på dagarna ska sluta så att vi kan njuta lite av vår skratt bäbis.
Han har också fått lite utslag i ansiktet..röda fläkar som ser ut lite som eksem. Läkaren sa att det bara var att smörja in med hud kräm så vi får se om det blir bättre..

Han har också fått en till spruta. En mot hjärinflamation och lunginflamation. Efter mycket om och men ...hmm detta land.!!!
Först så fattade jag fel..när vi var på 2 mån koll så sa barn morskan att vid 3 mån skulle han få en spruta också men den måste jag ringa och beställa en tid till. Vanligt vis får man en tid när man är där till nästa gång..smidigt. Men inte nu. ok...jag ringde och beställde tid. Men för det första så beställde jag inte tid till rätt barnmorska..de sitter 2 st i samma rum och jag har varit hos båda. Ingen har presenterat sig med namn och Viktor står skriven hon den ena. Så när jag ringde och beställde tid så kom hon upp på deras datot och så var tiden satt.
Jag och frode åkte upp och skulle ge vår lilla plutt en spruta. men nej...det var ju helt fel och sen var vi tvugna att köpa sprutan först...ja ha??
ja ja ...vi åker hem igen och jag ringer och beställer en ny tid. Denna gången rätt läkare men så hörde jag fel på klockslaget. Hon sa 13.25 och jag trodde hon sa 15.25..det låter rätt lika. Så när jag och viktor veckan efter har köpt sprutan och åkt upp till vårdcentralen så är det bara vända och åka hem igen.grrrrrr!!
ok...jag ringer igen och ska beställa tid men då säger de att det inte går!!!! "nej du måste gå upp dit och beställa tid för din son är så liten går inte under 4mån.." Jag försöker att förklara att jag gjort det innan men han säger att då måste det blivit fel...man blir ju tokig!!!!
Dagen efter så tar jag med sprutan och Viktor och går till en privat klinik som jag gick på under tiden jag var gravid och det fixade sprutan på 2 sekunder...SKÖNT!!!!

Frode har nu semester och idag har vi mest suttit och slappat i soffan...Härliga söndag!!!

Ha en fortsatt trevlig helg..
kram från värmen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0