Årets semester!

Årets semester blev 5 dagar..;) Jag hadde 1 veckas paus mellan sommarjobbet och det nya jobbet så då fick vi passa på.
Vi startade söndagen den 4 aug. Vi packade bilen och drog i väg kl 10.00! Fulla av förväntan på vad Sverige kunde erbjuda;) Första dagen skulle vi köra till Vadstena camping. Vi tog vägen från Kristinehamn via Björneborg och Degerfors.

Den första pausen tog vi i Laxå. Köpte lite fika och åkte till en liten rastplats vid borasjön. Jätte fin strand och Isa ville bada!! Vi konstaterade att semestern inte kunde börjat bättre!!

Efter som vi inte har varit iväg på en camping semester någon gång så var vi lite spännda på hur det skulle vara. Men när vi kom fram till Vadstena camping blev vi positivt överaskade. Vi hadde hyrt stuga här i 2 nätter och den låg jätte fint. Bara 20 m från Vättern. Jätte fin utsikt ! Det var långgrunt och klart i vattnet. Stugan var helt ok, men inte så stor och vi hittade några äkliga spindlar i den..blää ... men men.. utsikten från den lilla terassen drog upp betyget!

Här hände det en helt del. Första kvällen, söndag kväll,  så var det helekopter flygning för de som hadde lust..och det hadde vi!! Det var super coolt som Isa sa! Vi var bara uppe i 6-7 min men som sagt det var häftigt!

Vi hadde strålande sol båda dagarna när vi var där så det blev en hel del bad, som vanligt då för halva familjen.

Dagen efter vad det då den 5 aug och orsaken till att vi hadde semester just här. Anton Edwald skulle sjunga i Motala!! Nu skulle Isabel äntligen få träffa sin pojkvänn och fråga honom om de skulle gifta sig. Men när hon väl stog där och skulle få en autograf så kom det inte ett ljud från våran lilla pratkvarn...Så frågade vi vad som hände och svaret var.."Han var ju så snygg!!"  Men hon fick i alla fall bevis på att han ville gifta sig med henne. Han gjorde ett hjärta i sin autograf!! ( det gjorde han ju till alla, men men ;)

Dagen efter begav vi oss till Gränna! Vi tog båten över till Visingsö. Där fanns det ett litet lekland, inte så maffigt som vi hadde förväntat oss men det gick ju och leka lite i alla fall. Sen var vi vid en slottsruin. Visingsborgs slottsruin. Det var ståtligt slott på 1600 talet. Där hölls många ryska krigre fångna. Slottet förstördes i en brand 1718, men lite finns kvar.

Sen fick vi lite bil problem. Men det hör väl till ;) Oljan var nästan slut, men det var ju snabbt ordnat efter som Frode är en sådan expert på sådana ting!! Hej då Gränna!!

Så körde vi mot nästa campingstuga i Mullsjö. Ja det låter ungefär som det var. När vi kom till campingen så kändes det som om vi var helt ensama där och när vi öppnade dörren möttes vi av 2 tvestjärtar på golvet! Gahhh... Men men det var bara att bita ihop. Barnen ville bada och det fanns ju faktiskt någon slags liten insjö.;) låååångt inne i trollskogen....

Efter detta var det bara att se framåt. Vi åkte mot Lidköping! Sista natten så hadde vi bokat ett litet "Läckö paket" I detta paket ingick:
Entre på Läckö slott,  fika,  2 rätters middag, inträde på Vänern museumet och fram för allt en natt på det nya hotellet Viktoria huset. Efter stugan på Mullsjös camping så var detta lyx!!

Innan vi styrde bilen hemåt mot Kristinehamn så han vi även med att besöka Faster Birgitta och Kusin med barn och Farmor! Vi var också ute vid Farfars grav och så tog vi en sväng förbi Riddargården där min pappa växtre upp!
En fin vecka men mycket roliga saker och strålande väder. Nu är vi laddade för lite jobb och skola!